Tiedotteet

Miten pääsen takaisin etusivulle?

Etusivulle pääset takaisin yläreunan valikosta tai painamalla sivun ylälaidassa olevaa lehden nimiötä.

Miten löydän aiemmin julkaistun jutun?

Kaikkien verkkopalvelun osastonäkymien alareunassa on rajaton sivutus aiempiin juttuihin. Sivutuslinkkejä painamalla voit peruuttaa rajattomasti taaksepäin historiassa. Jos et tiedä, missä osastossa juttu on julkaistu, sivutustoimintoa kannattaa käyttää Uusimmat-sivulla, josta löytyy kaikki palvelussa julkaistu journalistinen sisältö aikajärjestyksessä. Jos etsittävä juttu on hyvin vanha, todennäköisesti paras keino sen löytämiseen on valikon alta löytyvä Etsi sivustolta-toiminto.

Olen jo kirjautunut, mutta en pääse lukemaan kaikkia juttuja. Miksi en?

Onhan tilaus voimassa? Omat tilaukset näkee painamalla oikean yläkulman Tili-valikon alta löytyvää Omat tiedot -linkkiä. Linkki näkyy vain kirjautuneille käyttäjille, eli jos linkkiä ei näy, kirjaudu sisään ensin. Omat tiedot -sivulta on kohta Voimassa olevat tilaukset.

Jos tilauksesi ei näy Voimassa olet tilaukset – kohdassa, tarkistathan, että Mediatunnukseesi on yhdistetty asiakasnumerosi. Asiakasnumerosi löydät esimerkiksi viimeisimmästä tilauslaskustasi. Lue lisää Mediatunnuksesta täältä >>

Miten vaihdan nimen, joka näkyy kommenttien kirjoittajana?

Nimi, jolla lukija kirjoittaa kommentin, näkyy viestinkirjoituskentän yläpuolella. Ellet ole valinnut itsellesi nimimerkkiä, oletuksena näkyy koko nimesi, jolla olet tehnyt tilauksen. Kommenteissa näkyvän nimen voi vaihtaa Tili-valikon alta löytyvästä Omat tiedot -linkistä. Kommentteihin haluttu nimi kirjoitetaan kohtaan Nimimerkki ja painetaan Tallenna. Sama nimimerkki voi olla käytössä vain yhdellä Mediatunnuksella. Yhteen Mediatunnukseen voi olla yhdistetty vain yksi nimi tai nimimerkki: jos nimimerkin vaihtaa, se vaihtuu myös kaikkiin lukijan aiemmin kirjoittamiin viesteihin.

Voinko jakaa maksullisen jutun sosiaalisen median palveluihin?

Kaikki jutut voi jakaa sosiaalisen median palveluihin, kuten Facebookiin, Twitteriin ja WhatsAppiin. Juttujen yläreunassa ja lopussa on jakopainike, josta pystyt jakamaan jutun tavallisimpiin sosiaalisen median palveluihin. Osoitteen voi myös kopioida selaimen osoiteriviltä. Jos sosiaaliseen mediaan jaettu juttu on maksullinen, ei-tilaajat näkevät siitä vain alun. Tilaajat voivat lukea jutun kokonaan myös sosiaalisen median palveluiden kautta.

Millä selaimilla ja tietokoneen käyttöjärjestelmillä voin käyttää verkkopalveluita?

Kaikki verkkopalvelumme toimivat yleisimmillä nykyaikaisilla verkkoselaimilla ja käyttöjärjestelmillä. Varmistaaksesi verkkosivujen parhaan mahdollisen toiminnan sinun kannattaa ladata laitteellesi mahdollisimman tuore selainversio ja päivittää selaintasi sitä mukaa kun päivityksiä on saatavilla. Myös selaimen asetukset ja mahdolliset lisäosat voivat vaikuttaa palveluiden toimintaan.

Emme takaa palveluiden toimivuutta Internet Explorer 11 ja sitä vanhemmilla selainversioilla.

Miksi minun kommenttini hylättiin mutta toisen kirjoittajan samanlainen kommentti on julkaistu?

Juttuihimme tulee niin paljon kommentteja, että valitettavasti toimituksella ei ole mahdollisuutta perustella yksittäisten kommenttien hylkäyspäätöksiä. Kommenttien tarkastuksessa pyritään noudattamaan mahdollisimman yhteneväistä linjaa, mutta kun tarkastustyötä tekevät ihmiset, emme koskaan pysty täydelliseen virheettömyyteen.

Voinko lukea juttuja ilmaiseksi?

Verkkopalvelu on tehty ensisijaisesti maksaville tilaajille. Suuri osa sisällöstä on maksullista. Maksullisia juttuja voivat lukea vain sisäänkirjautuneet käyttäjät, joiden tilaus on voimassa. Palvelussa julkaistaan lisäksi maksuttomia juttuja, jotka ovat kaikkien käyttäjien luettavissa ilman tilausta tai sisäänkirjautumista.

Toimitus päättää tapauskohtaisesti, mikä juttu on maksullinen ja mikä maksuton.

Kommenttini hylättiin, mihin voin valittaa?

Kommentteja tulee niin suuri määrä, ettei meillä valitettavasti ole mahdollisuutta perustella yksittäisiin viesteihin liittyviä päätöksiä tai käydä keskustelua moderointiratkaisuista.

Miksi kirjoittamaani kommenttia ei ole julkaistu?

Tarkastamme kommentit ennen julkaisua. Kommenttien tarkastamisesta vastaa Suomen Tietotoimisto STT. Kommentteja tarkastetaan joka päivä kello 7–24. Emme julkaise kommentteja, joihin sisältyy kunnianloukkauksia, yksityiselämää loukkaavaa tiedon levittämistä, rasismia, uhkailua, mainontaa tai huonoa käytöstä. Emme julkaise myöskään huutelua, joka ei vie keskustelua eteenpäin. Kommentteja tulee niin paljon, ettemme pysty perustelemaan yksittäisiä julkaisupäätöksiä. STT noudattaa viestien tarkastamisessa moderointiperiaatteita, jotka löytyvät täältä: stt.fi/tyylikirja/moderointi/moderointiperiaatteet