Tältä sivulta löydät tietoa Mediatunnuksesta ja sen käyttöönotosta.
- Mikä on Mediatunnus?
- Näin luot Mediatunnuksen helposti tilaaja-asiakkaana
- Minulla on jo Mediatunnus, mutta asiakasnumeroni ei vielä ole liitetty tiliin
- Mistä löydän asiakasnumeroni?
- Minulla on jo Mediatunnus, mutta olen unohtanut salasanani
- Minulla on jo Mediatunnus. Miten kirjaudun palveluun?
- Mitä kaikkea tilaukseni sisältää?
- En vielä ole tilaaja, voinko luoda Mediatunnuksen?
1. Mikä on Mediatunnus?
Mediatunnus on avain kaikkiin sähköisiin palveluihimme. Yhdellä tunnuksella pääset näppärästi lukemaan tilaukseesi kuuluvia verkkosisältöjä sekä kommentoimaan niitä. Mediatunnuksella hoidat kätevästi myös tilaukseesi liittyviä muutoksia – juuri silloin kun se sinulle sopii.
Mediatunnuksella voit:
- lukea tilaukseesi kuuluvia verkkosisältöjä verkkopalvelussamme ja sovelluksessa
- hallita ja päivittää omia tietojasi, kuten sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron
- tehdä osoitteenmuutokset ja jakelunkeskeytykset verkossa ilman jonottamista
- tehdä tilauksia itsellesi tai ystävälle
Mediatunnus on käytössä kaikissa Mediatalo Keskisuomalaisen sähköisissä palveluissa. Voit siis hallinnoida kaikkien lehtiemme tilauksia yhdellä Mediatunnuksella. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.
2. Näin luot Mediatunnuksen helposti tilaaja-asiakkaana
Mikäli olet Mediatalo Keskisuomalaisen minkä tahansa sanomalehden tilaaja, voit luoda Mediatunnuksen helposti asiakasnumerosi avulla. Tunnuksen luomiseksi tarvitset myös toimivan sähköpostiosoitteen. Sähköpostiosoitteesi toimii palveluiden käyttäjätunnuksena. Lisäksi sinun tarvitsee vain tarkistaa tietosi sekä antaa salasana, jolla haluat käyttää palveluita jatkossa.
Luo Mediatunnus tilaaja-asiakkaana tästä
Katso ohjevideo Mediatunnuksen luomisesta:
3. Minulla on jo Mediatunnus, mutta asiakasnumeroni ei vielä ole liitetty tiliin
Katso alta ohjeet, miten saat liitettyä asiakasnumerosi Mediatunnukseesi helposti.
4. Mistä löydän asiakasnumeroni?
Mikäli et tiedä omaa asiakasnumeroasi, löydät sen viimeisimmästä laskustasi tai voit kysyä sitä asiakaspalvelusta täältä.
Asiakasnumeron voit tarkistaa myös tekstiviestillä lähettämällä viestin ASIAKASNUMERO numeroon 13520 (viestin hinta 0,25 €). Tekstiviestitarkistus edellyttää, että olet ilmoittanut puhelinnumerosi meille aikaisemmin.
5. Minulla on jo Mediatunnus, mutta olen unohtanut salasanani
Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata ohjeet salasanan vaihtamiseen tästä linkistä.
HUOM! Jos sinulla on jo Mediatunnus, mutta et pääse kirjautumaan sisälle, sinun tulee tilata uusi salasana, sillä et voi liittää tilaustasi toiseen Mediatunnukseen. Uutta salasanaa tilatessasi järjestelmä ilmoittaa, mikäli antamallasi sähköpostiosoitteella ei ole luotu Mediatunnusta.
6. Minulla on jo Mediatunnus. Miten kirjaudun palveluun?
Katso ohjevideo verkkopalveluumme kirjautumisesta:
7. Mitä kaikkea tilaukseni sisältää?
Näet tilaukseesi kuuluvat sisällöt Omista tiedoistasi, Voimassaolevat tilaukset -osiosta.
Mikäli et ole vielä luonut Mediatunnusta päästäksesi kirjautumaan Omiin tietoihisi, katso ohjeet Mediatunnuksen luomiseen tästä.
8. En vielä ole tilaaja, voinko luoda Mediatunnuksen?
Vaikka et vielä olisi tilaaja, kannattaa Mediatunnus luoda, jotta voit osallistua keskusteluun uutissivustoillamme. Juttujen kommentointi edellyttää Mediatunnuksen olemassaoloa. Voit tunnuksia luodessasi määrittää tiliin liittyvän nimimerkin, jota voit käyttää keskustelunimenäsi.
Tunnusten luominen ei edellytä asiakasnumeron olemassaoloa. Jos haluat jatkossa tehdä helposti myös tilauksia, niin kirjaudu Mediatunnuksellasi sisään tilaussivulle ja täytä vain puuttuvat tiedot.