Tiedotteet

Sain maksumuistutuksen, mitä teen?

Tarkista, oletko jo maksanut laskun aikaisemmin. Jos näin ei ole, lasku tulee maksaa eräpäivään mennessä, jottei se siirry perintätoimistoon.

Jos lasku on maksettu, mutta siitä tuli muistutus, tarkista pankistasi, milloin lasku on maksettu, mille tilille se on maksettu, mitä viitenumeroa tai viitettä maksussa on käytetty ja maksun summa. Tarvitsemme nämä tiedot, jotta voimme selvittää mitä suorituksellesi on tapahtunut.

Maksaessasi käytä aina viitenumeroa viimeisimmältä laskultasi. Viitteettöminä maksetuista suorituksista joudumme laittamaan pankkiin kyselyn asiakkaan osoitetietojen selvittämiseksi. Tähän menee pankista riippuen aikaa päivistä viikkoihin.

Kuinka yritykseni voi ottaa verkkolaskutuksen käyttöön?

Jos yrityksesi on siirtynyt käyttämään verkkolaskua, voimme toimittaa tilauslaskun verkkolaskuna yrityksellesi heti kun olet ilmoittanut meille yrityksesi y-tunnuksen, verkkolaskuosoitteen ja operaattoritunnuksen (välittäjän). Voit ilmoittaa tiedot täällä.

Kuinka saan e-laskun käyttööni?

Ole yhteydessä omaan pankkiisi ja solmi verkkopankkisopimus, jollet jo käytä verkkopankkia. Tämän jälkeen voit tehdä e-laskusopimuksia verkkopankkisi kautta. Käytä e-laskusopimuslomakkeella tunnisteena asiakasnumeroasi. Voit lukea lisää e-laskusta täältä.

Miten tilauksen voi maksaa?

Tilatessasi verkkosivulla, voit maksaa tilauksen verkkopankissa tai luottokortilla. Voit tilata tilauksesi myös laskulle, jonka toimitamme paperilaskuna. Veloitamme asiakkaalle lähetettävästä paperilaskusta 2 €:n käsittely- ja postituskulun (sis. alv.) Laskulla maksaessasi tarkista aina, että maksusi viitenumero ja summa ovat samat kuin laskun viitenumero ja summa. Näin varmistat maksusi kirjautumisen oikein!

Maksaminen onnistuu myös asiakaspalvelupisteissämme. Tarjottavat maksutavat voivat kuitenkin vaihdella lehti-, tilauslaji- tai kampanjakohtaisesti. Lue lisää tilauslaskutuksesta täältä.

Unohdin maksaa tilauslaskuni eräpäivänä, mitä tapahtuu?

Asiakkaalle lähetetään ensin maksumuistutus. Maksumuistutuksen lähettämisestä peritään 5 euron suuruinen maksumuistutusmaksu. Jos maksumuistutus jää maksamatta, lehden jakelu keskeytetään. Seuraavaksi asiakkaalle lähetetään loppulasku niitä lehdistä, jotka asiakkaalle ehdittiin toimittaa ennen tilauksen keskeyttämistä. Jos loppulasku jää maksamatta, se siirtyy perintätoimiston hoidettavaksi. Sen jälkeen laskun perintään liittyy lehtimaksun lisäksi perintätoimiston veloittamia korko- ja käsittelykuluja. Uusi tilaus/tilausjakso ei voi alkaa mihinkään Mediatalo Keskisuomalaisen tuotteeseen, jos asiakkaalla on erääntyneitä maksamattomia laskuja tai lasku on siirretty perintään. Keskisuomalaisella on oikeus keskeyttää tai irtisanoa tilaus, jos tilausta ei ole maksettu sopimuksen mukaisesti.

Voinko saada tilauslaskulle lisää maksuaikaa?

Voit keskustella eräpäivän siirrosta ja maksusuunnitelmista asiakaspalvelumme kanssa. Katso asiakaspalvelun yhteystiedot täältä.

Voinko saada tilauslaskun sähköpostiini?

Kyllä, se on mahdollista. Voit ilmoittaa laskutustavan muutoksesta ottamalla yhteyttä asiakapalveluumme. Sähköpostilaskusta voit lukea lisää täältä.

Miten jakelunkeskeytys vaikuttaa laskutukseen?

Paperilehden kestotilauksen jakelunkeskeytystä hyvitetään keskeytysajalta tilausaikana siten, että seuraavan laskutusjakson alku siirtyy eteenpäin. Määräaikaisten lehtitilausten jakelunkeskeytyksiä ei hyvitetä. Verkkotuotteiden tilausta ei voi keskeyttää eikä verkkotuotteen käyttämättä jättämisestä voi saada hyvitystä.

Mikäli paperilehden tilaukseen liittyy digitaalinen lukuoikeus (yhdistelmätilaus), jää sen käyttöoikeus voimaan paperilehden jakelunkeskeytyksen ajaksi, kun keskeytys tehdään verkkopalvelun kautta. Jakelunkeskeytys siirtää seuraavan laskutusjakson alkua eteenpäin keskeytysajalla. Hyvitettävästä ajasta vähennetään kuitenkin Verkko-tuotteen normaalihintaa vastaava aika keskeytyksen pituuden perusteella. Jos yhdistelmätuotteen digitaalista lukuoikeutta ei jätetä voimaan jakelunkeskeytyksen ajaksi, hyvitetään keskeytysaika täysimääräisenä.

Maksoin tilauslaskuni vahingossa kahteen kertaan, mitä teen?

Tilauksesta maksettu ylimääräinen maksu huomioidaan seuraavan tilausjakson laskussa tai käytetään asiakkaalla olevaan avoimeen saatavaamme.

Jos haluat, että hyvityksen sijaan raha palautetaan tilillesi, ilmoita tilinumerosi oman lehtesi asiakaspalveluun. Ylimääräisen maksun palautuksesta perimme käsittely- ja postituskulun 5 euroa. Käsittely- ja postituskulua ei veloiteta, jos asiakkaan ylimääräinen maksu käytetään seuraavan tilauslaskun maksamiseen tai jos rahan palauttaminen liittyy kuolemantapaukseen.