Savon Jakelu Oy:n kirjejakeluihin liittyvät muutokset

Savon Jakelu Oy jakaa sanomalehtien lisäksi myös kirjeitä, aikakausilehtiä ja muita tuotteita varhaisjakelussa Pohjois-Savossa ja Pieksämäellä, Heinävedellä ja Pyhäsalmen taajamissa.
Lehden jakeluosoitteisiin tehtävät muutokset tai jakelunkeskeytykset eivät vaikuta Savon Jakelu Oy:n kirje- tai aikakauslehtijakeluun, vaan niihin liittyvät muutokset tulee aina ensisijaisesti ilmoittaa aikakauslehdille ja kirjeiden lähettäjille ja varmuuden vuoksi vielä Savon Jakelu Oy:lle.

Miten tunnistan, onko kirjeeni Postin vai jonkun toisen jakeluyhtiön jakama?

Kirjeen jakelijan tunnus löytyy kirjeen osoitekentästä tai -ikkunasta. Esimerkiksi Kuopion talousalueella kirjeessäsi voi olla SJOY – merkintä. Tästä tiedät, että kirjeen on jakanut Savon Jakelu Oy. Jos kirjeen jakaa Posti, sen tunnistaa kirjekuoren maksumerkinnästä Posti Oyj / PRIORITY / ECONOMY tai siitä, että kuoressa on postimerkki.

Miten keskeytän osoitteellisen kirjejakelun esimerkiksi loman ajaksi?

Jos jäät lomalle, etkä halua osoitteellista kirjejakelua lomasi aikana, tee tilapäinen jakelun keskeytys Postille (maksullinen lisäpalvelu) sekä Savon Jakelu Oy:lle (ilmainen). Savon Jakelulle osoitteellisen kirjejakelun keskeytyksen voit tehdä tästä:

Kirjejakelun tilapäinen keskeytys

Mihin palautan virheellisesti jaetun lähetyksen?

Tarkista ensin kirjekuoren merkinnästä kenen jakamasta lähetyksestä on kyse. Postin virheellisesti jakamat kirjelähetykset palautetaan lähimpään Postin kirjelaatikkoon ja kirjekuoren päälle laitetaan merkintä ”jaettu väärin”. Muiden jakeluyhtiöiden väärin jakamia lähetyksiä ei palauteta Postin kirjelaatikoihin, vaan tulee noudattaa kunkin jakeluyhtiön omaa palautusmenettelyä. SJOY – tunnuksella jaettujen kirjeiden palautusmenettelyn löydät alla olevan linkin kautta.

Virheellisesti jaetun kirjeen palautus