Tiedotteet

Verkkotilausten ja -maksujen ostoshistoria

Pääset katsomaan verkossa tekemiäsi ja maksamiasi tilauksia käyttäjätilisi Omat tiedot -osiosta Ostoshistoria-välilehdellä. Tietojen näkeminen edellyttää kirjautumista Mediatunnuksellasi.

Ostoshistoria-välilehdellä saat myös avattua ja tulostettua verkossa tehdyn ja maksetun tilauksen maksukuitin.

Mistä löydän avoimet tilauslaskuni?

Pääset katsomaan avoimia tilauslaskujasi käyttäjätilisi Omat tiedot -osiosta tai suoraan Avoimet laskut -linkin kautta. Laskutietojen näkeminen edellyttää kirjautumista.

Sain viestin luottokorttini vanhentumisesta – Mitä teen?

Voit vaihtaa luottokortin tiedot kirjautumalla Mediatunnuksellasi omalle tilillesi ja avaamalla ”Voimassa olevat tilaukset” – välilehden. Tilaustietojen alta löydät kohdan Päivitä korttitiedot.

Laskutus- ja maksuvaihtoehdot

Tilatessasi verkkosivulla, voit maksaa tilauksen verkkopankissa tai luottokortilla. Voit tilata tilauksesi myös laskulle, jonka toimitamme paperilaskuna. Veloitamme asiakkaalle lähetettävästä paperilaskusta 4,90 €:n käsittely- ja postituskulun (sis. alv.) Laskulla maksaessasi tarkista aina, että maksusi viitenumero ja summa ovat samat kuin laskun viitenumero ja summa. Näin varmistat maksusi kirjautumisen oikein!

Tarjottavat maksutavat voivat vaihdella lehti-, tilauslaji- tai kampanjakohtaisesti. Lue lisää tilauslaskutuksesta täältä.

Unohdin maksaa tilauslaskuni eräpäivänä, mitä tapahtuu?

Asiakkaalle lähetetään ensin maksumuistutus. Maksumuistutuksen lähettämisestä peritään 5 euron suuruinen maksumuistutusmaksu. Jos maksumuistutus jää maksamatta, lehden jakelu keskeytetään.

Seuraavaksi asiakkaalle lähetetään loppulasku niitä lehdistä, jotka asiakkaalle ehdittiin toimittaa ennen tilauksen keskeyttämistä. Jos loppulasku jää maksamatta, se siirtyy perintätoimiston hoidettavaksi. Sen jälkeen laskun perintään liittyy lehtimaksun lisäksi perintätoimiston veloittamia korko- ja käsittelykuluja.

Uusi tilaus/tilausjakso ei voi alkaa mihinkään Mediakonserni Keskisuomalaisen tuotteeseen, jos asiakkaalla on erääntyneitä maksamattomia laskuja tai lasku on siirretty perintään. Mediakonserni Keskisuomalaisella on oikeus keskeyttää tai irtisanoa tilaus, jos tilausta ei ole maksettu sopimuksen mukaisesti.

Voinko saada tilauslaskulle lisää maksuaikaa?

Voit muuttaa laskusi eräpäivää helpoiten käyttäjätilisi Omat tiedot -osiossa Avoimet laskut-painikkeesta.

Sieltä löydät Muuta eräpäivää -kohdan, jossa pääset muokkaamaan eräpäivää. Voit siirtää eräpäivää yhden kerran enintään 2 viikkoa / lasku. Eräpäivän siirrosta ja maksusuunnitelmasta voit myös keskustella asiakaspalvelumme kanssa. Katso asiakaspalvelun yhteystiedot täältä.

Voinko maksaa tilauslaskun useammassa erässä?

Voit sopia kestotilauksen maksuvälin 12, 6, 4, 3, 2 tai 1 kuukauden välein. Mitä pidempi laskutusväli, sen edullisemmaksi päivittäinen lehti tulee. Määräaikaisen tilauksen voi maksaa erissä vain, jos siitä on erikseen mainittu. Voit muuttaa tilauksesi maksuväliä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Maksoin tilauslaskuni vahingossa kahteen kertaan, mitä teen?

Tilauksesta maksettu ylimääräinen maksu huomioidaan seuraavan tilausjakson laskussa tai käytetään asiakkaalla olevaan avoimeen saatavaamme.

Jos haluat, että hyvityksen sijaan raha palautetaan tilillesi, ilmoita tilinumerosi oman lehtesi asiakaspalveluun. Ylimääräisen maksun palautuksesta perimme käsittelykulun 5 euroa. Käsittelykulua ei veloiteta, jos ylimääräinen maksu käytetään seuraavan tilauslaskun maksamiseen tai jos rahan palauttaminen liittyy kuolemantapaukseen.

Sain maksumuistutuksen, mitä teen?

Tarkista, oletko jo maksanut laskun aikaisemmin. Jos näin ei ole, lasku tulee maksaa eräpäivään mennessä, jottei se siirry perintätoimistoon.
Tarkista myös mihin osoitteeseen alkuperäinen lasku on mennyt ja tee tarvittaessa osoitteenmuutos itsepalvelussa.

Jos lasku on maksettu, mutta siitä tuli muistutus, tarkista pankistasi, milloin lasku on maksettu, mille tilille se on maksettu, mikä on arkistointitunnus, mitä viitenumeroa tai viitettä maksussa on käytetty ja maksun summa. Tarvitsemme nämä tiedot tai kopion maksukuitista, jotta voimme selvittää mitä suorituksellesi on tapahtunut.

Maksaessasi käytä aina viitenumeroa viimeisimmältä laskultasi. Viitteettöminä maksetuista suorituksista joudumme laittamaan pankkiin kyselyn asiakkaan osoitetietojen selvittämiseksi. Tähän menee pankista riippuen aikaa päivistä viikkoihin.